Субота, 20.04.2024, 07:05
Вітаю Вас Гість | RSS

Методика навчання географії

Статистика
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Студентські робити

Конспект уроку 7 клас


Тема: Води суходолу Південної Америки. Вплив клімату на формування і розподіл вод суходолу. Найбільші річкові системи. Озера. Практична робота №8 (продовження)

Мета уроку: перевірити знання учнів з попередньої теми «Клімат Південної Америки», сформувати уявлення про вплив клімату на формування і розподіл вод суходолу, найбільші річкові системи материка (Амазонську, Паранську, Орінокську), найбільші водоспади (Ігуасу, Анхель), ознайомити з найбільшими річками материка (Амазонкою, Параною, Оріноко), їх довжиною, характером течії, режимом протягом року, озерами материка (Маракайбо, Тітікака), їх походженням, господарським використанням; розвивати пам'ять, увагу, уяву, вміння працювати з підручником і картою, позначати географічні об'єкти на контурну карту, складати та аналізувати схеми, таблиці, описувати ілюстрації; виховувати любов і бережливе ставлення до об'єктів природи.

Тип уроку: комбінований

Обладнання уроку: підручник, атлас, мультимедійний проектор, опорна схема «План характеристики річки», фізична карта Південної Америки, кліматична карта Південної Америки, контурні карти, зошит для практичних робіт, кольорові олівці.

Методична література:

1.      Шкільна географія та методика її навчання (курс лекцій): Навч. Посібник. Переробл. і доповн. / Варакута О.М. – Тернопіль: Тайп, 2011. – 180 ст.

2.      Капіруліна С. Л. Усі уроки географії. 7 клас. — Х.: Вид. група «Основа», 2007.— 256 с.

3.      Маргарид Г. Найбільший материк Землі //Краєзнавство. Географія. Туризм, 2010. - №10. – С.11

 

Хід уроку

I.                   Організація класу до уроку:

·         перевірка присутності учнів;

·         перевірка засобів навчання для уроку:

·         психологічне налаштування учнів

1.      «Мій настрій»

В учнів є сигнальні картки відповідного кольору. Учні піднімають картки, учитель фіксує результати. (фіолетовий –поганий настрій, оранжевий – гарний настрій, зелений – нейтральний)

2.      Зачитування пам’ятки роботи на уроці

Пам’ятка роботи на уроці!

ü  будь уважний;

ü  не бійся помилитися;

ü  висловлюй свої думки;

ü  слухай і чуй;

ü  роби самостійно висновки.

3.      Зачитування пам’ятки гарного настрою

Пам’ятка гарного настрою!

Ø  посміхнись учителю, однокласникам;

Ø  посмішка робить тебе привабливішим;

Ø  будь доброзичливим;

Ø  гарний настрій і володіння собою допоможуть тобі бути активним.

II.                Перевірка засвоєних знань, умінь і навичок.

1.      Бліц - опитування

На кожен урок учні по черзі готують 10 запитань з вивченого на попередньому уроці матеріалу. Самі проводять бліц – опитування, вибирають найактивнішого.

2.      Індивідуальне усне опитування

1.      Які особливості клімату Південної Америки вирізняють її серед інших материків?

2.      Які чинники впливають на формування клімату Південної Америки?

3.      Як змінюється клімат на материку при просуванні з півночі на південь та із заходу на схід?

 

3.      Індивідуальне письмове опитування

1.      Дати хараткеристику екваторіального кліматичного поясу Південної Америки.

2.      Дати хараткеристику тропічного  кліматичного поясу Південної Америки.

 

III.             Повідомлення теми уроку. Постановка мети і завдань

Чи знаєте ви,  яка найповноводніша річка, найвищий водоспад, найвисокогірніше озеро в світі? Про це і не тільки ви зможете сьогодні дізнатися на уроці з теми «Води суходолу Південної Америки». Тому будьте дуже уважні. 

Запишіть тему уроку і план в зошити (вчитель записує тему і план на дошці).

Води суходолу Південної Америки. Вплив клімату на формування і розподіл вод суходолу. Найбільші річкові системи. Озера.

План

1.      Вплив клімату на формування і розподіл вод суходолу;

2.      Найбільші річкові системи;

3.      Характеристика найбільших озер материка

IV.             Формування і засвоєння нових знань, умінь і навичок

1.      Репродуктивна бесіда

·         Які чинники впливають на унікально рясне зволоження Амазонської низовини?

·         Які повітряні маси відіграють провідну роль у зволоженні материка?

·         Як впливає на розподіл вологи на материку рельєф?

Отже, ви вже знаєте, що на формування вологого клімату більшої частини материка впливає циркуляція атмосфери, зокрема вологі екваторіальні повітряні маси. Значна роль також належить південно-східним і північно-східним пасатам, які приносять на материк вологі повітряні маси з атлантичного океану. Але як впливають дані чинники на формування річкової сітки материка? Зараз дізнаємося.

2.      Робота з атласом

-          Розгляньте фізичну карту Південної Америки на ст. 28 атласу і скажіть, які найбільші річки протікають на її території?

-          Розгляньте кліматичну карту Південної Америки на ст. 29 атласу і скажіть  в якій частині материка випадає найбільша кількість опадів, а в якій – найменша?

-          Які річки протікають в межах території, на якій випадає значна кількість опадів?

-          А чи є великі річки в тій частині материка, де випадає мало опадів?

Отже, як бачимо, всі великі річки знаходяться в тій частині материка, де випадає велика кількість опадів.

3.      Аналіз слайдів презентації

Вчитель за допомогою мультимедійних слайдів ознайомлює учнів з найбільшими ріками материка, їх довжино, площею басейну, живленням, характером течії і господарським використанням.

4.      Перегляд відеосюжетів

До вашої уваги, пропоную переглянути фрагменти відеофільму про найповноводнішу річку всієї Земної кулі – Амазонку і сказати, чим вона відрізняється від річок Африки.

5.      Самостійна робота з текстом підручника та картами (по варіантах):

-          За допомогою тексту підручника, тематичних карт Південної Америки і типового плані опишіть річку:

І В.- р. Оріноко;

ІІ В. – р. Парана.

План характеристики річки.1. Назва річки.2. Географічне положення.3. Загальна довжина, площа річкового басейну. Басейн океану, до якого відноситься річка.4. Місце витоку, гирла, напрям течії.5. Особливості будови річкової долини: наявність порогів, водоспадів.6. Основні притоки річки.7. Географічні пояси, які перетинає річка.8. Види живлення річки.9. Особливості водного режиму: паводки, повінь, межень.10. Господарське використання.

- Перевірка самостійної роботи. Схарактеризуйте річку (Оріноко, Парану).

6.      Робота в групах «Цікавинки для допитливих»

Учні працюють у групах (4 групи). Кожна група обирає капітана, який із декількох  конвертів з цікавинками витягує один, і ознайомлює з нею  команду. Представник команди розказує цю інформацію для всіх учнів класу. Вчитель, в залежності від цікавинки, висвітлює на слайдах зображення. Цікавинка №1.Водоспад. Цікавинка №2. ІгуасуВодоспад Анхель. Цікавинка №3 Озеро Тітікака. Цікавинка №4. Озеро Маракайбо


V.                Узагальнення і систематизація засвоєних знань, умінь і навичок

1.      Географічний диктант.

-          На густоту річкової системи Південної Америки впливає ……..

-          Найповноводнішою річкою у світі є……..

-          На території південної Америки є такі озера, як:……………..

2.      Знайти географічні координати:

I група – водоспад Ігуасу;

II група – водоспад Анхель;

III група – водоспад Гуарібас.

 

VI.             Застосування засвоєних знань, умінь і навичок

1.      Практична робота:

Учні виконують завдання практичної роботи №8 (продовження). Позначення на контурній карті об’єктів гідросітки материка.

VII.          Організація домашньої роботи

1.       Прочитати параграф 30 на сторінці 142 – 145 підручника;

2.      Поміркуйте:

v  Чому на Парані та притоках Оріноко є великі водоспади, а на Амазонці вони відсутні?

v  Які річки Африки є подібними за режимом та живленням до Амазонки, Парани, Оріноко. Чим це можна пояснити?

 

VIII.       Підсумок уроку

Ø  Про що нового ви сьогодні дізналися на уроці?

Ø  На якому озері, річці чи водоспаді ви б хотіли побувати? Чому?

 

 

 

 

Категорія: Студентські робити | Додав: Оля (02.02.2012)
Переглядів: 5803 | Коментарі: 10 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz