Зразок конспекта уроку (Загальна географія, 6 клас) - Методичні матеріали - Каталог статей - Методика географії
Неділя, 11.12.2016, 07:07
Вітаю Вас Гість | RSS

Методика навчання географії

Статистика
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Методичні матеріали

Зразок конспекта уроку (Загальна географія, 6 клас)

Урок 20

Тема: Визначення напрямів на місцевості, плані місцевості та географічній карті

Мета: Поглибити зміст поняття " орієнтування на місцевості”, " основні сторони горизонту”, " проміжні сторони горизонту”, ознайомити учнів із способами орієнтування на місцевості , сформулювати вміння  визначити напрями на плані місцевості та географічній карті;

Розвивати уяву, вміння працювати з планом місцевості, географічною картою, підручником.

Виховувати любов до географії.  

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Обладнання: компаси, атласи, план місцевості, контурні карти, лінійка, простий олівець.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Повідомленні теми уроку. Постановка мети і завдань.

            Вчитель повідомляє тему уроку і мотивує  важливість для учнів знань і вмінь, які будуть сформовані на уроці.

ІІІ.  Формування і  засвоєння нових  знань, умінь і навичок.

1.     Актуалізація опорних знань учнів.

-         Що таке горизонт? Що таке лінія горизонту?

-         Що означає " орієнтування на місцевості”?

-         Назвіть основні сторони горизонту. Позначить їх у вигляді схематичного малюнку.

-         Назвіть проміжні сторони горизонту. Запишіть їх у вигляді скороченого запису.

-         Яким приладом користуються, щоб визначити сторони горизонту на місцевості?

2.Самостійна робота з текстом підручника.

Прочитайте абз.2 на С.46 підручника.

З’ясуйте за допомогою яких об’єктів можна орієнтуватися на місцевості?

3. Перевірка самостійної роботи.

-         За чим можна орієнтуватися на місцевості.

4.Розповідь – пояснення вчителя ( для розширення обсягу знань, здобутих під час самостійної роботи з  текстом підручника).

-         У сонячний день можна легко і точно визначити сторони горизонту: опівдні напрям тіні предметів вказує на північ; вночі, коли небо засіяне зорями, сторони горизонту можна визначити за полярною зорею. Щоб серед зірок відшукати полярну зорю, треба спочатку знайти групу, складену з семи зір, яка своїми обрисами нагадує віз. Ця група зір називається Великою Ведмедицею, або Великим Возом. Полярна зоря знаходиться у продовженні задніх зірок Великого Возу, у п’ятикратній їх віддалі. Вона завжди є над північною стороною горизонту і найяскравіша за всіх сусідніх зірок.

-         У хмарну погоду і при відсутності компасу, сторони горизонту можна визначити за деякими місцевими ознаками природи. Якщо дерево росте окремо і не закрите від сонця, то північ і південь можна визначити за густотою його гілок; з північного боку в такого дерева гілок менше.

Спилене дерево має серцевину ближче до краю від півночі.

Лишайники і мохи густіше ростуть на затемненому північному боці дерева.

Навесні південні схили горбів і ярів швидше звільняються від снігу, ніж північні.

         5. Визначення напрямів на плані місцевості.

         а) Актуалізація опорних знань учнів.

-         Що таке план місцевості?

-         За допомогою чого орієнтуються на плані місцевості?

-         Якщо стрілки Пн. - Пд. На плані місцевості немає, то яка сторона горизонту завжди буде вверху плану?

б) Виконання пізнавальних завдань.

-         Визначить, які об’єкти знаходяться північніше вітряка?

-         Який з населених пунктів ( Ладогіно чи Добриніно) знаходиться південніше?

-         У якій стороні горизонту знаходиться яр, криниця, електростанція, кам’яний кар’єр.

в) Розповідь – пояснення вчителя.

Для того, щоб визначити напрям від одного до іншого, потрібно з точки в якій розміщений перший об’єкт  умовно провести перпендикуляр на північ і визначити основні сторони горизонту. Після цього теж умовно з’єднати цю точку з тією, де розміщений інший об’єкт, і визначити напрям на нього. ( Під чс пояснення всі ці дії можна виконати на плані місцевості С.11 атласу).

г) Виконання пізнавальних завдань.

-         В якому напрямі від будинку лісника знаходиться джерело, міст через річку?

-         В якому напрямі від школи в населеному пункті Михайлине знаходиться залізнодорожна  станція, вітряк, одиноке хвойне дерево?

-         Визначить напрям руху: від пристані до оз. Глибоке; від оз. Глибоке до поромної переправи через р. Меч ота; від вітряка до джерела; від залізно дорожньої станції до населеного пункту Ладогіно.

6. Визначення напрямів на географічній карті.

а) Актуалізація опорних знань учнів.

-         Що таке географічна карта?

-         Чим географічна карта відрізняється від плану місцевості?

-         За чим орієнтуються на географічній карті?

-         Що таке паралелі?

-         Що таке меридіани?

-         Що таке екватор

-         Як називається початковий меридіан?

б) Виконання пізнавальних завдань. Робота з фізичною картою півкуль,С.16-17 атласу.

-         Які материки знаходяться у північній півкулі?

-         Які материки знаходяться у південній півкулі?

-         У якій півкулі відносно нульового меридіана знаходиться Австралія, Північна Америка, південна Америка, Індійський океан, Тихий океан.

-         Користуючись фізичною картою України (С. 18-19 атласу), визначить в якому напрямі відносно вашого обласного центру знаходяться міста: Одеса, Львів, Київ, Хмельницький, Сімферополь.

-         Де знаходиться, відносно Києва гори Карпати, Кримські гори, Чорне море?

-         В якому напрямі ви будите повертатися додому з м. Одеса, з Південного берега Криму?

IV. Узагальнення і систематизація засвоєних знань, умінь і навичок.

1.     Опівдні діти вирушили в ліс по гриби, напрям до якого вказувала їхня тінь.

В якому напряму дітям слід повертатися додому? Як визначити цей напрям у темному лісі?

2.За якими місцевими ознаками можна орієнтуватися, якщо немає компасу?

3. Лісник вийшовши з будинку, пройшов на північ 800 м, потім на захід – 400м. Повернувши на південь, він прийшов ще 400 м Накресліть шлях лісника в зошиті в масштабі 1:10 000. Визначить, у якому напрямі і скільки пройде лісник, щоб повернутися додому?

4.Як знайти на географічній карті місцезнаходження одного об’єкта відносно іншого?

V. Організація домашнього завдання.

         1.§9 ( крім абз.1 на С.47).

         2.Виконати практичне завдання. Визначте, в якому напрямі від школи знаходиться ваш будинок, магазин, автобусна зупинка.

VІ. Підсумок уроку

-         Чого ви навчилися на сьогоднішньому уроці?

-         Оцінювання учнів за активну роботу на уроці.

 

Категорія: Методичні матеріали | Додав: Оля (30.09.2011)
Переглядів: 2632 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz