Конспект уроку 7 клас , студент С. Задворний - Студентські робити - Каталог статей - Методика географії
Понеділок, 05.12.2016, 23:35
Вітаю Вас Гість | RSS

Методика навчання географії

Статистика
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Студентські робити

Конспект уроку 7 клас , студент С. Задворний

ТЕМА УРОКУ: Африка. 7клас  Підготував С.Задворний,  Г-43(1)

 

         МЕТА: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Африка»;

              роз­вивати навички колективної та творчої діяльності, працювати з картами; розвивати спостережливість, вміння практично використовувати здобуті знання;

          виховувати дбайливе ставлення до природи та процесів, що відбуваються в ній, колективізм.

         ТИП УРОКУ: урок систематизації і узагальнення знань, умінь та навичок (нетрадиційний урок у формі гри «Щасливий випадок»).

         ОБЛАДНАННЯ УРОКУ: синій та червоний конверти із завданнями для команд, фізична карта Африки.

 

            ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА:

1. Географія материків та океанів: Методичний посібник для вчителів/ В.Ю. Пестушко, В.О. Сасехов, Г.Є. Уварова. – К.: Вирій, 2000. – 276 с.

2. Губарев В.К. Географія світу: Довідник школяра і студента. – Донецьк: ТОВ ВКФ «БАО», 2006. – 576 с.

3. Иллюстрированная энциклопедия география/ Редактор-составитель А.Дылейко. – Минск: «Белфаксиздатгруп», 2002. – 266 с.

4. Коринська В.О. Методичний посібник з географії материків: (VI клас). Пер. з 3-го перероб. рос. вид./ В.О. Коринська, Л.Д. Прозоров, В.А. Щеньов. За ред. Щеньова В.А.. – К.: Рад. Школа, 1981. – 288 с.

5. Костенко Л.В. Географія. 6-7 класи: нестандартні уроки. – Х.: Веста: Вид-во «Ранок», 2008. – 160 с.

6. www.geosite.com.ua

7. www.revolution.alldtst.ru

8. www.wikipedia.ua

9. www.xvatit.com

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

 

ІІ. Повідомлення теми уроку. Постановка мети і завдань.

         Перед початком уроку учитель нагадує, що вивчено материк «Аф­рика» , і пропонує провести урок узагальнення знань за темою у фор­мі гри «Щасливий випадок». У класі створюється дві команди по 5-6 учнів, решта учнів будуть уболівальниками. Команди обирають капітанів. Перед початком гри команди проводять жеребкування.

 

ІІI. Систематизація і узагальнення знань, умінь і навичок.

Конкурс «Що є ім'я твоє...» («Візитна картка»)

         Кожна команда придумує собі назву. Ведучий попереджає, що журі буде оцінювати відповідність назви команди до вивченої теми. Максимальна оцінка за цей конкурс – 2 бали.

Конкурс «Далі... Далі...».

         Ведучий протягом 1 хв ставить серію запитань для кожної коман­ди. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Виграє ко­манда, яка дала більше правильних відповідей.

Перша команда

1. У яких півкулях розташована крайня північна точка Африки?
(У Північній та Східній.)

2. Яка протока відокремлює Африку від Європи?

 (Гібралтарська.)
3. Який океан омиває Африку на сході?

(Індійський.)

4. Назвіть найбільший півострів материка.

(Сомалі.)

5. Кого   вважають   найвидатнішим   дослідником   Африки?
(Д. Лівінґстона.)

6. Як називається один з вітрів у пустелі?

(Самум.)

7. Назвіть пустелю в Південній Африці.

(Наміб.)

8. Пригадайте назви «кольорових» річок Африки.

(Оранжева та Голубий Ніл.)

9. До басейну якого океану відноситься р. Нігер?

(Атлантичного.)
10. Назвіть найбільше за площею озеро Африки.

(Вікторія.)

 

Друга команда

1. У яких півкулях розташована крайня західна точка Африки?
(У Західній та Північній.)

2. Яка штучна водна протока відокремлює Африку від Азії?

(Суецький канал.)

3. Яке море омиває Африку на півночі?

(Середземне.)

4. Назвіть найбільший острів материка.

(Мадагаскар.)

5. Який водоспад Африки відкрив Лівінґстон?

(Вікторія.)

6. Як називаються сухі річища річок у Сахарі?

(Ваді.)

7. Як називається зона вологих екваторіальних лісів?

(Гілея.)

8. Пригадайте назву найглибшого озера Африки.

(Танґаньїка.)

9. До басейну якого океану належить р. Конго?

(Атлантичного.)
10. У якій країні розташована дельта р. Ніл?

(В Єгипті.)

 

Конкурс «Заморочки у діжці».

         Перша команда отримує коробку, у яку покладено кавові зерна.

         Завдання: назвіть рослину, її батьківщину, особливості зростан­ня (на кущі чи на дереві), де культивується.

         Відповідь: кава, місцевість Кафа в південній частині Ефіопії; росте на кущах або деревах; зараз культивується в Індії, Бразилії. Через Червоне море була завезена до Аравії, швидко поширилась у Йемені, у районі міста Моха, яке раніше називалось Мокка. «Мокко» - торгова марка кращих сортів кави.

 

         Друга команда отримує коробку, у яку покладений порошок какао.

         Завдання: назвіть рослину, поясніть, яке вона має відношенні до Африки, особливості зростання, назвіть батьківщину.

         Відповідь: какао, вирощується в Африці, зокрема на о. Сан-Томе у Гвінейській затоці, який ще називають «Шоколадним остро­вом», тут із давніх часів вирощують какао; це – дерево; батьківщи­на – Південна Америка.

 

Конкурс «Темна конячка».

         Учитель зачитує текст, який містить інформацію про якусь країну, її природу, рослинний або тваринний світ тощо. Учні мають упізнати цю країну. Максимальна кількість балів – 3.

Перша команда

         Майже всю територію цієї країни займає нагір'я, яке порізане уще­линами та річковими долинами, що розбили велетенський масив на відокремлені столоподібні височини. Базальтові гори з плоскими вер­шинами — амби — складають характерну особливість цієї країни.

         Гори вкриті заростями вічнозелених чагарників, бамбуком і ев­каліптом. Велетенські баобаби оповивають ліани. Трапляються за­рості дикого кавового дерева, яке добре плодоносить.

         Річкова мережа дуже густа.

         Столиця країни розташувалась на висоті 2500 м над рівнем моря.

         Головна експортна культура — кава. Ця країна дала людству май­же 6 тис. зразків культурних рослин. Назвіть цю країну.

         Відповідь: Ефіопія.

 

Друга команда

         Незважаючи на постійні вітри з Атлантики, у прибережних райо­нах цієї країни склалися умови майже бездощової пустелі, але з по­мірними та малозмінними температурами протягом року. Тільки тут зростає дивовижна рослина з товстим, дуже коротким стовбуром, який ледве підіймається над поверхнею землі, та двома щільними шкіроподібними листками завдовжки майже 3 м. Своє листя росли­на зберігає протягом всього життя, тобто 100 років. Стовбур зростає тільки в ширину, досягаючи діаметру понад 1 м.

         Надра країни багаті на руди кольорових металів: мідь, цинк, сви­нець, тут видобувають алмази.

         Назвіть цю країну. Про яку рослину йдеться?

         Відповідь: Намібія, вельвічія.

 

Конкурс «Ти – мені, я – тобі»

         У цьому конкурсі капітани ставлять одразу по два запитання команді-суперниці, на які необхідно без обдумування дати короткі від­повіді. За правильну відповідь команда отримує 3 бали.

Перша команда

1. Що таке епіфіти?

(Рослини, що живуть на інших рослинах.)

2. Чому р. Ніл розливається саме влітку, коли в пустелі особливо спекотно?

(Річка бере початок в субекваторіальному поясі, де саме влітку випадає максимальна кількість опадів.)

 

Друга команда

1. Які ґрунти мають назву «фералітні»?

(Ґрунти, до складу яких входять сполуки заліза і надають ґрунту червоний відтінок.)

2. Чому площа озера Чад змінюється протягом року?

(Це пов'язано з кліматом та невеликими глибинами озера: головна річка, що живить озеро, Шарі, бере початок у субекваторіальному поясі де влітку випадає максимальна кількість опадів, тому влітку о. Чад збільшується за площею.)

 

Конкурс «Гонка за лідером».

         Мета цього конкурсу – визначити переможців, якщо обидві ко­манди набрали однакову кількість балів. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

Перша команда

1. Назвіть найдовше прісноводне озеро не тільки Африки, а й сві­ту.

(Танґаньїка.)

2. Назвіть гори альпійської складчастості.

(Атлас.)

3. Назвіть столицю Південної Африки.

(Преторія.)

4. Назвіть місця в Сахарі з багатою рослинністю.

(Оазиси.)

5. Назвіть другу за повноводністю річку Африки.

(Замбезі.)

 

Друга команда

1. Назвіть найбільшу пустелю не тільки в Африці, але й у світі.
(Сахара.)

2. Назвіть гори герцинської складчастості.

(Капські.)

3. Назвіть столицю Лівії.

(Тріполі.)

4. Назвіть біосферний заповідник у кратері згаслого вулкана.

(Нгоронгоро.)

5. Назвіть друге за площею озеро Африки.

(Танґаньїка.)

 

 

ІV. Підсумок уроку

         Журі підраховує загальну кількість балів, визначає команду, що перемогла.

         Порада: для того, щоб не було довгих пауз між конкурсами, коли працює журі, приготуйте для журі аркуші з правильними відпо­відями.

 

Категорія: Студентські робити | Додав: Оля (25.01.2011)
Переглядів: 2362 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz